جراحی لیفت سانترال لب

جراحی لیفت سانترال لب چیست و چگونه انجام می شود؟

آنچه می خوانید...

لب ها یکی از عناصر اصلی صورت هستند و تاثیر بسیاری در چهره افراد دارند. امروزه داشتن لب هایی خوش فرم و قلوه ای یکی از معیار های زیبایی محسوب می شود؛ بنابراین افراد بسیاری به دنبال روش های مختلف اصلاح فرم و حجم دهی به لب هستند. جراحی لیفت لب یا جراحی سانترال لب یکی از روش های اصلاح فرم لب است.

جراحی لیفت لب

جراحی لیفت سانترال لب چیست؟

جراحی لیفت لب یکی از عمل های زیبایی لب است که به منظور جوانسازی و اصلاح فرم و ظاهر لب انجام می شود. طی این روش مقداری از پوست اضافی لب بالا برداشته شده و لب به سمت بالا کشیده می شود. این روش برای جوانسازی لب کاربرد دارد و باعث می شود تا حجم لب بالایی بیشتر بنظر برسد.

این جراحی یک روش ایمن است و جایگزین مناسبی برای روش های تزریق ژل محسوب می شود. نتایج این جراحی دائم است و اگر توسط فرد متخصص انجام گیرد، نتایج مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

جراحی لیفت سانترال لب

بیشتر بخوانید: جراحی لیفتینگ و کشیدن پوست صورت و گردن

کاندید مناسب لیفت سانترال لب

جراحی لیفت سانترال لب برای افردای که فاصله لب و بینی آنها از حد استاندارد بیشتر است، گزینه مناسبی محسوب می شود. معمولا ژل لب روش مناسبی برای این افراد نیست؛ زیرا ژل به لب حجم می دهد اما نمی تواند افتادگی لب را از بین ببرد؛ بنابراین ممکن است ظاهر مطلوبی را ایجاد نکند.

برخی از افراد بصورت ارثی و یا در اثر افزایش سن، لب بالای کم حجم یا فرورفته ای دارند. با استفاده از این جراحی، به قسمت صورتی لب افزوده می شود و لب پهن تر می شود. این جراحی همچنین برای افرادی که در اطراف لب های خود دچار چین و چروک هستند انتخاب مناسبی محسوب می شود.

فاصله استاندارد لب و بینی در اقایان، 1.3 تا 1.5 و در بانوان 1 تا 1.2 سانتی متر است. بطور کل، جراحی لیفت سانترال لب برای افراد 20 سال به بالا که مایل به حجم دهی و اصلاح فرم لب بالایی خود هستند مناسب است.

مزایای جراحی لیفت سانترال لب

  • حجم دهی به لب بالا
  • اصلاح فرم لب
  • زیباتر کردن لبخند فرد با نمایان کردن دندان ها
  • کاهش فاصله اضافی بین لب و بینی
  • جوانسازی لب و اطراف آن
  • رفع افتادگی لب بالا
  • بدون نیاز به تزریق ژل
  • نتیجه دائمی
جراحی لیفت لب

چگونگی انجام جراحی لیفت لب

برای انجام این جراحی، ابتدا بیمار تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد تا در طی عمل دردی را احساس نکند. سپس پزشک با توجه به فرم و آناتومی لب، محل برش ها را زیر بینی مشخص می کند. در این مرحله برش های بسیار ظریفی در محل مورد نظر ایجاد شده و بخشی از پوست اضافی لب از زیر بینی برداشته می شود.

بعد از انجام تغییرات مورد نیاز، لب به سمت بالا کشیده می شود و محل برش با بخیه بسته می شود. برش ها و بخیه های این جراحی بسیار ظریف هستند و به دلیل اینکه در زیر بینی قرار دارند، معمولا قابل مشاهده نیستند.

جراحی لیفت سانترال لب

نقاهت بعد از جراحی سانترال لب

درد، کبودی و تورم از علائمی است که همه افراد بعد از جراحی با آن مواجه هستند. پس از انجام جراحی، تا چند روز از کمپرس سرد استفاده کنید. محل زخم ها باید همواره تمیز نگه داشته شود و تا یک هفته با پماد آنتی بیوتیک پوشانده شود.

تا چند روز پس از جراحی می توانید فعالیت های خود را از سر بگیرید. ورزش معمولا تا 2 هفته پس از جراحی ممنوع است. جای باقی مانده از بخیه نیز به مرور زمان و با مراقبت های لازم، کم رنگ تر شده و بهبود پیدا می کند. همچنین لازم است تا 72 ساعت پس از جراحی از ارایش کردن پرهیز کنید.

تماس با دکتر سروش کافی

سایر روش های لیفت لب

علاوه بر جراحی سانترال لب، روش های جراحی دیگری برای لیفت لب بالا و جوانسازی لبها وجود دارد:

  • لیفت مستقیم یا گال وینگ: در این روش برش های ایجاد شده روی قسمت خارجی لب (در قسمت صورتی لب) قرار می گیرند و قسمتی از پوست این قسمت برداشته می شود. بنابراین لب به سمت بالا کشیده شده و برجسته می شود.
  • لیفت شاخ گاوی: یکی از روش های پر طرفدار لیفت لب، لیفت شاخ گاوی است. در این روش برش در زیر بینی ایجاد شده و دیده نمی شود. برش ایجاد شده ظاهری شبیه به طرح شاخ گاو دارد و همه قسمت های لب را به سمت بالا لیفت می کند.
  • لیفت گوشه لب: این روش برای افرادی مناسب است که در گوشه لب های خود دارای افتادگی و چین و چروک هستند. در این روش برش های کوچکی در گوشه لب ها ایجاد شده و مقداری از پوست این نواحی برداشته می شود.

هزینه لیفت سانترال لب

تعیین هزینه دقیق جراحی لیفت سانترال لب به راحتی امکان پذیر نیست. در واقع هزینه این جراحی به عوامل متعددی همچون تخصص و مهارت پزشک، نوع کلینیک و بیمارستان، تکنیک های جراحی و شرایط متقاضی بستگی دارد. لازم به ذکر است که این جراحی از نوع زیبایی است و تحت پوشش بیمه قرار نمیگیرد.

کلام آخر

جراحی سانترال لب یک جراحی ایمن برای زیبایی و اصلاح فرم لب است این جراحی بسیار حساس است، بنابراین اگر قصد انجام آن را دارید باید با یک متخصص جراح عمومی خوب مشورت کنید.

دکتر سروش کافی

دکتر سروش کافی

متخصص جراح عمومی
با سابقه ۴ ساله فعالیت به عنوان پزشک عمومی
پزشک اورژانس مدیر کلینیک زیبایی و اعمال جراحی سرپایی و تزریق بوتاکس و فیلر
و سابقه ۵ ساله فعالیت به عنوان جراح در عرصه های مختلف درمان بیماران و اعمال جراحی زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *